طراحی سایت

طراحی سایت از جمله خدمات مجموعه سئو 90 می باشد . طراحی و برنامه نویسی استاندارد در کنار توسعه سیستم های تحت وب از جمله ویژگی های پروژه های مجموعه سئو 90 می باشد .

قبل از اینکه طراحی سایت به این میزان مرسوم باشد و کسب و کارها بر روی وب سایت فعالیت کنند اکثر کسب و کار ها در حیطه محدودی مشغول به فعالیت بودند و حتی تبلیغات هم به این میزان نبود . بستر اینترنت زمینه بسیار خوبی برای توسعه همه کسب و کار ها را فراهم کرد .

تماس با ما برای طراحی انواع سایت های حرفه ای

09352604271

امروزه تمامی سازمان ها و ادارت اکثر تعاملات خود با کاربران را از بستر اینترنت و از طریق وب سایت مجموعه انجام می دهند . یکی از بزرگترین مزیت های روی آوردن کسب و کارها بر بستر وب ، امکان دسترسی آسان و بدون معلی به خدمات و اهداف مورد نظر است . برای مثال نیازی نیست تا برای خرید یک کفش دلخواه در فروشگاهی دور از محل زندگی حضورا در آن محل باشیم بلکه می توان به راحتی از طریق وب سایت همان مجموعه محصول مورد نظر را سفارش و درب منزل دریافت کرد .

این تنها بخش کوچکی از منافع توسعه کسب و کارهار در بستر اینترنت است که البته شاید خیلی افراد به این موارد توجه نمی کنند و صرفا در حال استفاده از آن هستند .

طراحی سایت برای تمام کسب و کارها حتما منافعی را به همراه خواهد داشت و کمتر کسب وکاری هست که نتوانسته باشد در بستر اینترنت نتیجه مناسبی حاصل نماید .

طراحی سایت تنها کافی نیست و مطمئنا مدیریت و کار مداوم روی آن هم یک فاکتور مهم دیگر است یعنی صرفا داشتن یک سایت ما را به موفقیت نخواهد رساند .

چند نوع طراحی سایت وجود دارد ؟

در قدم اول یهتر است با مفهوم انواع وب سایت ها آشنا شویم . وب سایت ها از لحاظ واکنش به کاربران خود در دو دسته هستند :

سایت های استاتیک

سایت های داینامیک

البته تعریف سایت های استاتیک و داینامیک معمولا در هر جایی به چند شکل ارائه میشود اما در واقع تعریف کلی و ساده سایت های استاتیک و داینامیک به این شکل است :

سایت های استاتیک سایت هایی هستند که اغلب سیستم مدیریت محتوا ندارند و محتوای آنها برای مدت زیادی ثابت است و تغییری نمی کند ( ممکن است سیستم مدیریت محتوا هم داشته باشند ) .

سایت های داینامیک دارای بخش مدیریت و کنترل محتوا هستند و به شکل منظم محتوای این سایت ها بروز شده و با کاربر تعامل می کنند .

گاها دیده شده است که سایت های استاتیک را با نام سایت های تک صفحه ای خطاب می کنند به این معنی که اگر وب سایتی تنها یک صفحه داشته باشد سایت استاتیک است . در حالی که این تعریف درست نیست و ممکن است وب سایت استاتیک حتی ده ها صفحه داشته باشد ولی به صورت استیاتک در سطح نت قرار گرفته باشد .

درکل محتوای داینامیک و استاتیک اصل متمایز کننده داینامیک یا استاتیک بودن وب سایت ها هستند .

در حالت کلی اگر سایت های استاتیک و داینامیک طبق تعریف ما باشند ، در اینصورت طراحی سایت های استاتیک بسیار راحت تر است و نیاز به دانش زیادی از طراحی سایت ندارد و می توان در کمتر از چند ساعت وب سایت را به شکل استاتیک طراحی و در سطح نت قرار داد .

طراحی سایت های داینامیک به دلیل تعدد صفحات و همچنین بخش مهمی به نام سیستم مدیریت ممکن است چند هفته تا چند ماه زمان بر باشد و تمامی حرکات کاربر و مدیر سایت در داخل آن کنترل شوند .

طراحی سایت رسپانسیو

یکی از موضوعات بسیار مهم که در سال های اخیر بسیار مورد توجه است و موتورهای جستجو نیز بسیار به این موضوع اهمیت می دهند موضوع رسپانسیو بودن و واکنش گرایی سایت در دستگاه های مختلف همچون موبایل ، تبلت و لپ تاپ می باشد . ما باید وب سایت های خود را به گونه ای طراحی کنیم تا در تمامی دستگاه های قابل حمل و یا خانگی کاربر بتوانند تا بدون مشکل از سایت استفاده کنند .

حالا این سوال پیش می آید که المان هایی که در صفحه دسکتاپ هستند چگونه در صفحه موبایل به آن کوچکی جا می شوند ؟ آیا نداره سایت کوچک تر نمی شود ؟

سایت رسپانسیو

باید گفت خیر ! اندازه سایت زمانی کوچک می شود که سایت ها رسپانسیو نبودند و تمامی وب سایت ها به شکل بسیار کوچک در گوشی تلفن همراه نمایش داده می شود وبرای نمایش جزئیات باید زوم میکردیم . اما در حالت های رسپانسیو و واکنشگرا ما می توانیم به راحتی همان جرئیات را در قالب تمیز و زیر هم مشاهده کنیم . برای مثال اگر در حالت دسکتاپ ما سه محتوا در کنار هم داشته باشیم در حالت موبایل این سه محتوا در زیر هم با قالب و ترتیبی زیبا قرار می گیرند و کاربران می توانند به راحتی از سایت در تلفن همراه خود استفاده کنند .

در حال حاضر بیش از 70 درصد استفاده از وب سایت ها با تلفن همراه است به همین دلیل و به دلیل اطلاع موتور های جستجو از درجه اهمیت بالای این موضوع ، داشتن وب سایت واکنشگگرا الویت اول در طراحی سایت است . مجموعه سئو 90 تمامی وب سایت های خود را از ابتدا به شکل تماما رسپانسیو و واکنشگرا طراحی می کند تا تجربه کاربران از این یابت نیز حفظ گردد و رتبه وبسایت هم افول ننماید .

پروسه طراحی رسپانسیو توسط طراح قالب سایت صورت خواهد گرفت و حتما توجه داشته باشید که وب سایت های حال حاضر باید حتما ویژگی رسپانسیو و واکنشگرایی بودن را داشته باشند .

طراحی سایت وردپرس

ممکن است شما نام وردپرس را بسیار شنیده باشید و درک خوبی از چیستی و ماهیت آن ندارید . شاید هم با شنیدن کلمه وردپرس فورا با مخالفت بسیاری از افراد مواجه شوید . اما دلیل این مخالفت ها چیست و اصلا خود وردپرس چه کاری انجام می دهد ؟

اگر شما تا حدودی به سیستم های طراحی سایت آشنایی داشته باشید حتما در خواهید یافت که وب سایت ها از دوبخش تشکیل می شوند . بخش اول که مربوط به کاربران سایت و بخش دوم که مربوط به مدیر وب سایت می باشد . مدیر وب سایت مسلما بخشی نیاز دارد تا بتواند محتوی داخل سایت را کنترل کند .

طراحی و برنامه نویسی این بخش بخودی خود چندین برابر زمان بر از طراحی ظاهر سایت است و باید برنامه نویسی کاملی روی امنیت و نحوه کار آن صورت گیرد . در گذشته که سیستم های مدیریت محتوا به این میزان توسعه نیافته بودند ، سیستم های مدیریت در یک پروسه زمانی بسیار طولانی برنامه نویسی می شدند و عموما بدون ایراد هم نبودند . از همین جهت شرکت های برنامه نویسی همواره سعی می کردند تا سیستم های کاملی را برنامه نویسی کنند تا بتواند آن را برای همه وب سایت ها استفاده کنند .

سایت وردپرس

البته این سیستم ها کامل نبودند و نمی شد تمامی آنها را بخوبی توسعه داد . از این جهت نیاز به سیستم های کامل تری احساس می شود تا بتوان با آنها برای اکثر وب سایت ها کار کرد و توسعه هم داد .سیستم های مدیریت محتوایی که در شرکت های برنامه نویسی تهیه می شدند حقیقتا در مقایسه با سیستم های مدیریت محتوا امکانات کمی داشتند و توسعه و اضافه کردن بخش های دیگر به انها مستلزم برنامه نویسی و معطلی چند هفتگی بود . چرا که نهایتا در شرکتها خیلی بزرگ شاید تنها 10برنامه نویس روی این سیستم کار می کردند و اما همانطور که میدانید هیچکس همه چیز را نمی داند و مسلما موفقیت در یک کار بزرگ نیازمند داشتن فکر جمعی و گروهی است . از این جهت سیستم های مدیریت محتوا پا به عرصه گذاشتند .

سیستم های مدیریت محتوای زیادی در حال حاضر در حال فعالیت هستد که محبوبیت هر کدام با دیگری متفاوت است و دلیل این محبوبیت ها هم کاملا مشخص است .

سیستم مدیریت محتوای وردپرس که اسم آن را در حال حاضر زیاد می شنویم محبوب ترین سیستم مدیریت محتوای حال حاضر در دنیاست . این سیستم فکر جمعی بیش از 30,000 برنامه نویس است که این سیستم قدرتمند را بوجود آورده اند .

این سیتم محبوبیت اصلی خود را از توسعه پذیری و متن باز بودنش می گیرد به این معنی که یک برنامه نویس PHP  وآشنا به اصول برنامه نویسی وردپرس می تواند این سیستم را توسعه دهد و امکاناتی را به آن اضافه کند یا حتی از آن کم نماید .

از همین حیث تاکنون بیش از چندین ملیون افزونه و چندین ملیون قالب سایت برای این سیستم توسط برنامه نویسان در داخل و خارج برنامه نویسی و طراحی شده است . شما میتوانید با نصب این سیستم و انتخاب یا خریداری قالب مدنظر برای کسب و کار خود ، و در نهایت نصب افزونه های مورد نیاز برای وب سایت ، کسب و و کار خود را در کوتاهترین زمان بر بستر وب توسعه دهید .

توسعه سایت

اگر یک سیستم مدیریت محتوای اختصاصی حتی با فریم ورک های مخصوص را با وردپرس مقایسه کنیم می توان گفت امنیت این سیستم نه تنها کمتر نبوده حتی بسیار بیشتر است و بروز رسانی های این سیستم به شکل مرتب در تمامی موارد انجام می شود .

وردپرس علاوه بر داشتن امنیت کامل افرونه ها و ماژول های امنیت نیز دارد تا افزایش چندین برابری امنیت این سیستم را هم تامین نماید . گرچه خود سیستم به اندازه کافی امن می باشد اما مسلما برای اینکه هر سیستمی را بیش از بیش امن نمود انجام کارهایی هم نیاز است .

همانطور که گفته شد این سیستم کلاملا متن باز است . شما می توانید به راحتی و با یادگیری اصول برنامه نویسی این سیستم قالب هایی با سلیقه خودتان را طراحی و بر روی هسته وردپرس اجرا نمائید . یا به همین ترتیب افرونه هایی که برای پیشبرد کار خود نیاز دارید را برنامه نویسی و ر.ی آن نصب کنید .

انواع وب سایت های موجود در اینترنت رامی توان به راحتی و با توسعه این سیستم راه اندازی نمود و بدون مشکل از آن استفاده کرد بشرطی که دانش کافی در رابطه با این کار را داشته باشیم .

راحتی کار با این سیستم ، ارائه  سیستم مدیریت محتوای امن و افزایش سرعت کار برنامه نویسان و طراحان در ارائه پروژه نهایی تنها بخشی از ویژگی های این سیستم است که به صورت مفصل در مقاله وردپرس چیست توضیح داده شده اند .

منبع : https://seo90.ir/web-design