وب سایت های رسپانسیو وب سایت هایی هستند که به زبان ساده در دستگاه هایی مثل موبایل و تبلت هم بخوبی نمایش داده می شوند و نیازی به زوم کردن داخل آنها نیست که مطمئنا در چند سال اخیر وب سایت هایی به این شکل را بسیار دیده اید .

توجه داشته باشید که در حال حاضر طبق امتیاز بندی وب سایت ها و همچنین بهبود رتبه انها در نتایج موتور های جستجو حتما باید وب سایت ها به شکل واکنشگرا طراحی شوند تا کاربر بتواند چیدمان قالب را به خوبی و به درستی داخل موبایل و تبلت هم ببیند .

رسپانسیو یا واکنشگرا بودن دقیقا به همین معنی است یعنی وب سایت شما نسبت به دستگاه های مختلف واکنش نشان دهد که در لاتین به ان رسپانسیو و در فارسی به ان واکنشگرا گفته می شود .

در حال حاضر اگر وب سایت شما طبق اصول طراحی شود باید از همان ابتدا قالب سایت به شکل رسپانسیو طراحی شود .

سایت های رسپانسیو محبوبیت بیشتری دارند اما هستند وب سایت هایی که هنوز رسپانسیو نیستند مثل وب سایت ورزش 3 که هنوز هم نسخه رسپانسیو ندارد و در موبایل هم به همان شکلی نمایش داده می شود که در نمایشگر های خانگی نمایش داده می شود .

در این بین سایت هایی هم هستند که برای دستگاه هایی مثل موبایل قالب های جداگانه دارند و فلسفه این قالب ها و این نوع وب سایت ها متفاوت است .

امروزه اگر شما قصد دارید تا سایت طراحی کنید و یا برای کسب و کار خود یک وب سایت داشته باشید توجه داشته باشید که شما حتما باید یک سایت رسپانسیو داشته باشید چرا که مشتری های شما حتما باید به درستی سایت شما را مشاهده کنند .

از همین جهت توجه داشته باشید که در قرار داد های طراحی سایت شما حتما قالب سایت به شکل واکنشگرا طراحی شود .

البته توجه داشته باشید که طراحی رسپانسیو باید به درستی انجام شود به شکلی که مخصوصا در تبلت المان هایی که کنار هم قرار دارند به درستی چینش شوند و کاربر هنگام مشاهده انها ، زیاد صفحات را درهم و نامنظم مشاهده نکند .

خیلی افراد زمانی که جمله طراحی سایت رسپانسیو را می شنوند این برداشت را دارند که یک نوع وب سایت دیگری برای انها طراحی خواهد شد در حالی که اینگونه نیست و در داخل همان وب سایت انها این کار ها انجام خواهد شد .

حتی اگر وب سایت شما یک قالب قدیمی دارد باز هم می توانید همان قالب را حفظ کنید و ساختار آن را به رسپانیسو تغییر دهید پس ترس این را نداشته باشید که اگر قالب وب سایت شما رسپانسیو و واکنشگرا نباید هزینه های زیاد متحمل شوید و از اول قالب را طراحی کنید که البته این مورد در شرایط خاص و سختی ممکن است پیش آید و شرکت طراح کلا پروژه شما را از نو برنامه نویسی و طراحی کند .